نرم افزار های حسابداری ایرانی

۷ نرم افزار حسابداری برتر ایرانی

تفاوتی ندارد که صاحب یک بیزینس بزرگ هستید یا یک کسب‌ و کار کوچک را اداره می‌کنید؛ بدون نرم‌افزارهای حسابداری، حساب و کتاب بسیار دشوار خواهد بود. ثبت مبالغ ورودی و خروجی، مدیریت بستانکاران و بدهکاران، پرداخت حقوق و ثبت فاکتورهای رسمی تنها بخشی از کارهایی است که به کمک نرم افزارهای حسابداری می‌توانید انجام دهید. شما برای ثبت مالیات، حق بیمه کارکنان، محاسبه سود و زیان سالانه شرکت نیز نیاز دارید از یک نرم افزار حسابداری استفاده کنید. در این یادداشت ۷ نرم افزار حسابداری را به شما معرفی می‌کنیم که اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک ایرانی از آن استفاده می‌کنند. اگر برای فروشگاه یا شرکت خود به دنبال یک سیستم حسابداری مناسب هستید، در این یادداشت پیشنهاد مناسب کسب‌ و کار خود را پیدا می‌کنید.

معرفی ۷ نرم افزار حسابداری ایرانی

کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک ایرانی بسته به صلاحدید مدیر مالی یا سرپرست گروه حسابداری از نرم ‌افزارهای حسابداری مختلفی استفاده می‌کنند. تمامی نرم‌افزارهای حسابداری ایرانی موجود در بازار برای انجام اموری مانند حسابداری شرکتی و فروشگاهی و اموری مانند دریافت و پرداخت، انبارداری، حقوق و دستمزد، فروش و مدیریت مشتریان طراحی شده‌اند. در ادامه ۷ نمونه از شناخته‌ شده‌ ترین نرم‌ افزار های حسابداری ایرانی را معرفی می‌کنیم:

  • نرم افزار حسابداری هلو
  • نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم
  • نرم افزار حسابداری تدبیر
  • نرم افزار حسابداری پارمیس
  • نرم افزار حسابداری فرداد
  • نرم افزار حسابداری پیوست
  • نرم افزار حسابداری ملک
نرم افزارهای حسابداری ایرانی

نرم‌ افزار های حسابداری ایرانی برای انجام امور حسابداری شرکتی و فروشگاهی مناسب هستند.

اگر در حال بررسی شرایط کارآموزی حسابداری هستید، بهتر است کار خود را با نرم افزار حسابداری هلو شروع کنید؛ زیرا ساده و قابل‌ فهم است و بعد از مدت کوتاهی بر اصول حسابداری مسلط خواهید شد. آموزش‌های فراوان و مستندات جامعی درباره نحوه استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد که از طریق ارتباط با شرکت اصلی می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

نام نرم‌افزار* اندازه کسب و کار نوع حسابداری آموزش
هلو کوچک تا بزرگ حسابداری فروشگاهی و شرکتی آموزش آنلاین، حضوری، تلفنی، کتابچه راهنما و PDF نحوه استفاده از نرم افزار
تدبیر کوچک تا بزرگ
سپیدار سیستم کوچک و متوسط
پارمیس کوچک و متوسط
فرداد کوچک و متوسط
پیوست متوسط و بزرگ
ملک شرکت‌های ساختمانی و انبوه‌سازی

جدول مقایسه نرم‌افزارهای حسابداری

*تمامی نرم‌افزارهای بالا دارای نسخه‌های مختلف و پشتیبانی هستند.

فصل مشترک تمامی نرم‌افزارهای حسابداری که در بالا آمده است، مدیریت حسابداری مالی، انبارداری، حقوق و دستمزد، خرید و فروش، دریافت و پرداخت و تولید ماژول‌های مختلف مالی و حسابداری است. این نرم‌افزارها (به جز نرم‌افزار حسابدار ملک که در ادامه درباره‌ی آن خواهیم گفت) می‌توانند هم زمان یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی و نرم افزار حسابداری شرکتی باشند. با در اختیار داشتن یکی از برنامه‌های حسابداری که معرفی کردیم می‌توانید از این ۵ مزیت بهره‌مند شوید:

نرم افزار های حسابداری

تمام شرکت‌های نرم‌افزارهای حسابداری آموزش و پشتیبانی پس از فروش دارند.

 

  • اتوماسیون فرایندهای مالی و حسابداری و افزایش بهره‌وری مجموعه
  • سیستم پشتیبانی مشتریان قوی جهت راه‌اندازی سیستم و پاسخگویی به سوالات
  • به‌ روز رسانی‌های منظم و مستمر با قابلیت‌های رو به‌ توسعه
  • گزارش‌های متنوع و کاربردی برای تحلیل‌های مالی و حسابداری
  • رابط کاربری ساده و قابل‌ فهم مناسب برای افراد مبتدی و کارآموزان حسابداری

یکی از سولاتی که در جلسه مصاحبه حسابدار از شما پرسیده می‌شود، درباره تسلط شما به نرم‌افزارهای حسابداری است. با اینکه طرز کار و منطق حاکم بر طراحی اکثر این برنامه‌ها یکسان است، اما گاهی کارفرما به دلیل تسلط شما بر یکی از این نرم‌افزارها، شما را نسبت به سایر متقاضیان استخدامی در اولویت قرار می‌دهد و حتی ممکن است حقوق بیشتری برای شما در نظر بگیرد.

به کمک نرم‌ افزار های حسابداری می‌توانید مدیریت یکپارچه بخش‌های مختلف کسب‌ و کار شامل واحد مالی، انبار، فروش و منابع انسانی را در دست بگیرید.

بر اساس آمار سال ۱۴۰۳ ایران سلری حقوق حسابدار در ایران حدود ۴۰ میلیون تومان است. البته این رقم میانگین دریافتی این پوزیشن‌های شغلی است و ممکن است دریافتی واقعی شما کمتر یا بیشتر از آن باشد. برای اطلاع از آخرین آگهی‌های استخدام حسابدار به وب‌سایت ایران تلنت مراجعه کنید.
در میان نرم‌افزارهای حسابداری که در بالا نام‌ برده‌ایم، نرم افزار حسابداری ملک با سایرین متفاوت است. این برنامه به طور ویژه برای ثبت، مدیریت و تحلیل تراکنش‌های مالی و حسابداری مرتبط با املاک و مستغلات طراحی شده است و از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان به این موارد اشاره کرد:

نرم افزار حسابداری املاک و مستغلات

نرم افزار حسابداری ملک، ویژه مدیریت املاک و مستغلات

  • ثبت و مدیریت املاک و مستغلات
  • پیگیری وضعیت اجاره، فروش و نگهداری املاک
  • ثبت تراکنش‌های مالی مرتبط با خرید، فروش، اجاره و تعمیرات املاک و تهیه گزارش‌های مالی مربوطه
  • ثبت قراردادهای اجاره و پیگیری پرداخت‌های اجاره و بدهی‌های مستأجران
  • ثبت و پیگیری هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری املاک

کاربردهای نرم افزار حسابداری

نرم‌‌افزارهای حسابداری دستیارانی برای اعضای گروه مالی شرکت‌ها هستند و آن‌ها را در انجام ۷ مسئولیت یاری می‌کنند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱. حسابداری مالی

یکی از اصلی‌ترین کارهایی که به کمک نرم‌افزارهای حسابداری می‌توان انجام داد، حسابداری مالی است. منظور از حسابداری مالی ثبت‌ اسناد حسابداری، تهیه گزارش‌های مالی و مدیریت حساب‌های دریافتی و پرداختی است. تمامی نرم‌افزارهای حسابداری که در بالا معرفی کردیم به شما این امکان را می‌دهند که تمامی رویدادهای مالی از جمله خرید، فروش، پرداخت‌ها و دریافت‌ها را ثبت کنید.

نرم افزار های حسابداری

حسابداری مالی، اصلی‌ترین وظیفه نرم‌افزارهای حسابداری است.

همچنین گزارش‌هایی مانند تراز نامه، صورت‌های مالی، و گزارش‌های سود و زیان نیز به کمک آن‌ها امکان‌پذیر است. نرم‌افزارهای حسابداری به شما کمک می‌کنند درک درستی از گزارش مبالغ قابل دریافت از مشتریان و مبالغ قابل‌ پرداخت به تامین‌کنندگان داشته باشید.

۲. مدیریت انبار

از جمله اصلی‌ترین وظایف نرم‌افزارهای حسابداری، کنترل موجودی است. حسابدار به کمک نرم‌افزارهای حسابداری می‌تواند ورود و خروج کالاها از انبار و موجودی فعلی را پیگیری کرده و گزارش‌های موجودی، کاردکس کالاها و ارزش‌گذاری موجودی انبار را تهیه نماید.

۳. مدیریت خرید و فروش

منظور از مدیریت خرید و فروش، ثبت فاکتورهای خرید و فروش و مدیریت سفارش‌های شرکتی است. یک حسابدار متبحر در انجام این کارها از نرم‌افزارهای حسابداری کمک می‌گیرد. نرم‌افزارهای حسابداری دستیاری دقیق است که حسابدار را در ثبت تمامی فاکتورهای خرید از تأمین‌کنندگان و فروش به مشتریان و پیگیری سفارش‌های خرید و فروش و وضعیت آن‌ها یاری می‌کند.

۴. حقوق و دستمزد

یکی دیگر از کارهایی که به کمک نرم‌افزارهای حسابداری انجام می‌شود محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان و گزارش‌های پرداخت حقوق است. به کمک نرم‌افزارهای حسابداری که در بالا بررسی کردیم می‌توانید مالیات‌ها، بیمه‌ها و سایر کسورات را محاسبه کنید و گزارش‌هایی مانند لیست پرداخت‌ها، لیست بیمه و لیست مالیات را تهیه و به مدیرعامل یا مدیر مالی ارائه کنید.

۵. مدیریت مالیاتی

محاسبه و ثبت مالیات‌ها و تهیه گزارش‌های مالیاتی به‌ وسیله نرم‌افزارهای حسابداری آسان می‌شود. تمامی ۷ نرم‌ افزار حسابداری ایرانی که در بالا معرفی کردیم به شما این امکان را می‌دهند که مالیات بر ارزش‌ افزوده و مالیات‌ بر درآمد را محاسبه کرده و گزارش‌هایی برای ارسال به سازمان مالیاتی تهیه نمایید.

۶. مدیریت تولید

می‌توانید از نرم‌افزارهای حسابداری انتظار داشته باشید که در پیگیری فرایند تولید و محاسبه هزینه تمام شده یک محصول به شما کمک کنند. ثبت و مدیریت مواد اولیه، محصولات نیمه‌ تمام و محصولات نهایی و محاسبه هزینه مواد، نیروی کار و هزینه‌های سربار از جمله کارهایی است که در این زمینه به کمک برنامه‌های حسابداری قابل انجام است.

۷. گزارش‌دهی و تحلیل

با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانید گزارش‌هایی تهیه کنید که به مدیران کمک می‌کند تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند. هر مدیر برای تصمیم‌گیری به تحلیل داده‌های مالی و حسابداری و شناخت روندها و الگوهای کسب‌ و کار نیاز دارد که گزارش این موضوعات می‌تواند توسط تیم حسابداری و با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری تهیه شود.

جمع‌بندی

در این یادداشت تمامی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای حسابداری رایج ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم. ۷ نرم افزار حسابداری هلو، تدبیر، پارمیس، پیوست، ملک، سپیدار سیستم و فرداد توسط شرکت‌های ایرانی استفاده می‌شوند. نرم‌افزارهای حسابداری را می‌توان در زمینه حسابداری فروشگاهی و شرکتی استفاده کرد و از آن‌ها برای تهیه گزارش‌های مالی و مالیاتی کمک گرفت. نرم‌افزارهای حسابداری نه‌ تنها در زمینه مدیریت حقوق و دستمزد، بلکه برای مدیریت انبار و مدیریت تولید نیز به حسابداران کمک می‌کنند و باعث یکپارچه‌سازی بخش‌های مختلف یک شرکت اعم از بخش تولید، فروش، مدیریت و منابع انسانی می‌شوند.

مقالات مرتبط

آگهی های مرتبط

برنامه‌نویس Blazor

خدمات انفورماتیک