برنامه نویس ASP

معرفی شغل برنامه نویس ASP

افرادی که به‌عنوان برنامه‌نویس NET. و برنامه نویس ASP شناخته می‌شوند، معمولا از چهارچوب دات نت که عمدتا توسط Microsoft توسعه یافته است، برای ساخت انواع راه‌حل‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. یک توسعه دهنده دات نت برای توسعه نرم‌افزارها، برنامه‌های کاربری وب و رابط‌هایی کار می‌کند که به ساده‌سازی و پشتیبانی عملیات در مشاغل کمک می‌کنند. در ادامه خواهیم گفت که در مسیر شغلی برنامه‌ نویس NET. و استخدام برنامه نویس به چه مهارت‌هایی نیاز دارید. همچنین در ادامه به بررسی حقوق و دستمزد توسعه دهنده دات نت می‌پردازیم.

برنامه نویس ASP کیست؟

برنامه نویس ASP معمولا تمرکز بیشتری بر زبان‌های VBScript و Jscript دارد و از فناوری Active Server Pages برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می‌کند. ASP به‌عنوان یک فرمت فایل‌های HTML با اجزای کد سمت سرور استفاده می‌شود که می‌تواند به دستورات SQL دسترسی داشته باشد. از ASP برای تولید محتوای پویا مثل فرم‌ها، نمایش اطلاعات از پایگاه داده استفاده می‌شود.

برنامه‌نویس NET. کیست؟

برنامه نویس دات نت از framework .NET استفاده می‌کند که شامل مجموعه‌ای از زبان‌ها و ابزارهای برنامه نویسی است. شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس .NET می‌توانید از زبان‌های متعددی مانند #F، #C، VB.NET استفاده کنید. دات نت ابزاری بسیار قدرتمند برای توسعه برنامه‌های وب، دسکتاپ و نرم‌افزارهای مختلف است. درحوزه وب ، ASP.NET یکی از اجزای مهم فریم ورک .NET است که برای توسعه برنامه‌های وب استفاده می‌شود.

یک متخصص NET. به چه تحصیلاتی نیاز دارد؟

در مسیر شغلی برنامه‌ نویس NET. اولین گام داشتن تحصیلات مرتبط است. تحصیلات مورد نیاز برای متخصص NET. شدن، مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات (IT) است. این رشته‌ها شامل دروسی هستند که متقاضیان را با اصول پایه‌ای برنامه‌نویسی، پایگاه داده و توسعه نرم‌افزار آشنا می‌کنند.

یک توسعه دهنده NET. چه مهارت‌هایی دارد؟

تحصیلات تنها یکی از مهارت‌هایی است که توسعه دهندگان دات نت باید بیاموزند. از جمله دیگر مهارت‌های ضروری یک توسعه دهنده دات نت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

یک برنامه نویس NET. به صورت گروهی و در کنار دیگر اعضای تیم به کدنویسی مشغول است.

روابط اجتماعی قوی

از آن‌جایی که برنامه‌نویس‌ها معمولا به صورت تیمی کار می‌کنند و باید سیستم‌های فنی پیچیده را برای مشتریان توضیح بدهند، داشتن روابط اجتماعی قوی یکی از مهارت‌های ضروری در شغل آن‌ها است. توانایی شنیدن فعال و درک نیازهای کارفرما از یک طرف، و از طرف دیگر بیان واضح ایده‌ها از جمله نیازمندی‌های اصلی برنامه نویسان است.

برنامه نویس .NET

یکی از مهارت‌های ضروری برنامه نویس ASP و برنامه نویس NET. داشتن روابط اجتماعی قوی است.

مهارت‌های حل مسئله

برنامه نویس NET. بودن مستلزم عیب یابی و حل مشکلات زیادی است. به عنوان یک توسعه دهنده دات نت، از شما خواسته می‌شود که منطقی و خلاقانه برای حل مسائل پیچیده کدنویسی و نرم‌افزار فکر کنید.

جزئی نگری

توجه به جزئیات یک مهارت کلیدی برای هر توسعه دهنده است. توسعه دهندگان دات نت باید مطمئن شوند که کدنویسی آن‌ها بدون خطا است. اشکال زدایی و آزمایش مجدد مستمر مستلزم بررسی دقیق کار و رفع نواقص و بهبود شرایط است.

وظیفه توسعه دهنده دات نت چیست؟

توسعه دهندگان دات نت برنامه‌های نرم افزاری را با استفاده از زبان‌ها و ابزارهای چارچوب دات نت می‌سازند. آن‌ها مسئول کدنویسی، اشکال زدایی، آزمایش و عیب یابی در طول فرآیند توسعه برنامه هستند. برنامه نویس NET. نه تنها برنامه‌های کاربردی جدیدی ایجاد می کند، بلکه نرم افزار موجود را برای تصحیح خطاها، بهبود عملکرد یا به‌روز رسانی رابط‌ها اصلاح می کند.

چگونه برنامه‌نویس NET. شویم؟

داشتن تحصیلات در زمینه رشته علوم کامپیوتر برای تبدیل شدن به توسعه دات نت کافی نیست. بهتر است با شرکت در دوره‌های آموزشی یا با استفاده از منابع یادگیری رایگانی مثل یوتیوب، زبان‌های برنامه‌نویسی NET. مثل #C یا VB.NET را یادگیرید. همچنین شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های کارآموزی یا مشاغل سطح پایه دانش خود را عملی کنید. دوره‌های کارآموزی به شما این اجازه را می‌دهند که روی پروژه‌های زنده کار کنید و کاربرد دانش نظری خود را درک کنید.

توسعه دهنده دات نت

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس NET. باید زبان برنامه نویسی #C و VB.NET را یادبگیرید.

بر اساس گزارش ایران تلنت حدود ۴۴% از برنامه‌نویسان در کسب‌وکارهای آنلاین، ۳۰% در زمینه مشاوره، %۱۵، در زمینه کسب‌وکارهای تولیدی و مابقی در حوزه‌های بازرگانی و پیمانکاری فعالیت دارند. به نظر شما بهترین بازار کار برنامه نویس NET. کدام زمینه است؟ در کامنت‌ها بنویسید.

میانگین حقوق توسعه دهنده NET. چقدر است؟

درآمد برنامه نویس NET. به عوامل مختلفی از جمله سوابق شغلی و شناخت منطق حاکم بر بازار کار بستگی دارد. به طور میانگین یک برنامه‌نویس NET. که در شهر تهران فعالیت می‌کند، به طور میانگین ۱۹ میلیون تومان درآمد دارد که بعد از کسر بیمه و مالیات به طور خالص ۱۷ میلیون تومان دریافت می‌کند. به نظر شما میانگین حقوق دریافتی برنامه نویس باتوجه به پایه حقوق سال ۱۴۰۳ متناسب است؟ این درحالی است که یک برنامه‌نویس در آمریکا ماهیانه حدود ۱۰هزار و ۵۰۰ دلار درآمد دارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وابستگی بیشتر کسب‌وکارها به برنامه‌نویسی انتظار می‌رود نیاز به استخدام برنامه نویس NET. در طی سال‌های پیش رو روز به روز افزایش پیدا کند.

جمع‌بندی

در این یادداشت ابتدا به تعریف و وظایف برنامه نویس ASP و برنامه نویس NET. پرداختیم و گفتیم که اگر در مسیر استخدام برنامه نویس هستید، بهتر است علاوه‌بر تحصیلات مورد نیاز این رشته یعنی کامپیوتر و IT زبان‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. همچنین مهارت‌های حل مسئله، جزئی نگری و ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید و دانش خود را در این زمینه شغلی به‌روز نگه دارید. درحال حاضر میانگین حقوق و درآمد یک توسعه دهنده دات نت بالاتر از نرخ حقوق مصوب دولت است و انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو درخواست برای استخدام برنامه نویس NET. روبه‌افزایش باشد چراکه وابستگی کسب‌وکارها به داشتن وب‌سایت، پشتیبانی آنلاین از محصولات و خدمات آن‌ها در حال افزایش است.

مقالات مرتبط

آگهی های مرتبط با:

برنامه‌نویس Blazor

خدمات انفورماتیک